چگونه یک فن کویل را به طور موثر انتخاب کنیم!؟

چگونه یک فن کویل را به طور موثر انتخاب کنیم!؟

به وسایلی که در صورت لزوم با توجه به آب موجود در آنها گرم یا سرد می دمند فن کویل می گویند. در دستگاهی که با کمک فن دمیده می شود، مایعی که وارد می شود از لوله های مویرگی عبور می کند و با فن درست پشت آن باد می کند. فن کویل چیست؟ پاسخ این سوال این است که یونیت فن کویل آخرین وسیله ای است که برای گرم کردن یا خنک کردن فضای نشیمن بدون اتصال به سیستم کانال استفاده می شود. هوای داخل خانه روی سیم پیچ حرکت می کند و بدون فشار دادن فضای زندگی به بیرون، هوا را گرم و خنک می کند.

یک راحتی کامل

اگر مایع داخل گرم باشد دمیدن گرم و اگر سرد باشد دمیدن سرد انجام می شود. در دو نوع ۲ لوله و ۴ لوله پردازش می شود. از نوع تک کویل روی فن کویل ۲ لوله ای است که به دلیل ارزان بودن ترجیح داده می شود. این فقط می تواند یکی از فرآیندهای گرمایش یا سرمایش را انجام دهد، به خصوص در دوره انتقال حرارت، مشکلات زیادی در عملیات ایجاد می کند. از طرفی فن کویل ۴ لوله ای از نوع ۲ کویل روی آن است که هم گرمایش و هم سرمایش را همزمان انجام می دهد. راحتی عالی را به خصوص در دوره های انتقالی فراهم می کند و انتقال بسیار آسان است.

مطالب پیشنهادی: گاز فریون چیست؟

متمایزترین ویژگی ها

  • کنترل مستقل هر اتاق از بارزترین ویژگی های سیستم های فن کویل است.
  • کنترل به طور کلی با استفاده از ترموستات اتاق انجام می شود
  • این امکان را دارد که سرعت موتور خود را تنظیم کند، بنابراین راحتی در کنترل ظرفیت را فراهم می کند.
  • استفاده از پمپ گردش خون با فرکانس کنترل شده باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود
  • عایق کاری لوله بسیار ساده تر از عایق کانالی است.
  • در سیستم فن کویل هیچ گونه نشتی در کانال ها وجود ندارد.
  • تلفات حرارتی در کانال ها به دلیل مساحت سطح زیاد در سیستم های فن کویل تجربه نمی شود.
  • تنظیم آسان تر سیستم لوله کشی
  • در سیستم فن کویل نیازی به برش های بزرگ محور نیست.
  • گذر هوایی بین اتاق ها

در سیستم فن کویل معمولی نیازی به تهویه نیست، گرمایش و سرمایش قابل انجام است. برای رفع این نقیصه ۲ اپلیکیشن در سیستم معتبر می باشد. با قرار دادن دستگاه مخلوط بر روی دیوار بیرونی، هوا مستقیماً توسط هر واحد از بیرون گرفته می شود. با یک سیستم تهویه کانالی مرکزی، سیستم هوای تازه مورد نیاز سیستم اضافه می شود. نامی که به این سیستم داده شده سیستم فن کویل هوای اولیه است، سیستم ها هم هوا و هم آب هستند و عملکرد کنترل رطوبت پایین است. در هر دو سیستم، گردش هوا در اتاق فقط به اتاق تعلق دارد. بنابراین، هیچ مشکلی برای عبور آسان مانند عبور هوا بین اتاق ها، بو و دود وجود ندارد.

چگونه فن کویل را انتخاب کنیم؟

در انتخاب فن کویل قبل از هر چیز باید به قابلیت حذف آسان فیلترها توجه کرد. در دستگاه های کاست باید ترجیح داده شود که فیلتر بدون برداشتن آن قابل تعویض باشد. علاوه بر این، تشت های کندانس باید در فواصل زمانی معینی از انسداد بررسی شوند، این کار برای جلوگیری از رشد باکتری توصیه می شود. این یک عیب است که دستگاه هایی که نیاز به نگهداری دارند در محدوده استفاده قرار دارند، بنابراین تعمیر و نگهداری باید توسط پرسنل آموزش دیده خارج از ساعت کاری انجام شود. در مدل های سقفی باید مراقب بود که هنگام تعویض فیلتر هوا آلوده نشود. در صورتی که دستگاه در جلوی شیشه قرار می گیرد باید به گونه ای قرار گیرد که مزاحمتی برای محیط اطراف خود ایجاد نکند و جهت دمیدن هوا نیز متناسب با آن طراحی شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هجده =

خدمات اکستراکول